مرحباً بكم فى منتديات مدرسة سان فنسان .. إذا كنت عضواً مسجلاً لدينا يرجى الضغط على دخول ، للدخول بحسابك .. إذا كنت ضيفاً يسعدنا انضمامك للمنتدي عن طريق الضغط على تسجيل للحصول على عضوية ، و الأستفادة القصوى من خدماتنا .. SVP


منتدي طلبة و طالبات و أعضاء هيئة التدريس و أولياء أمور : Saint Vincent De Paul - Abe El Derdaa
 
دخولبحـثالتسجيلالرئيسية
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
مواضيع مماثلة
    المواضيع الأخيرة
    » Sciences physiques
    الأحد 11 سبتمبر 2011, 12:41 pm من طرف sarah_saso

    » ليلة أمتحان الكمبيوتر للصف الثالث الإعدادى ( التيرم الثانى للعام السايق 2010 )
    الخميس 19 مايو 2011, 5:17 pm من طرف 22

    » ايام الاسبوع بالانجليزيه طريقه سهله
    الجمعة 08 أبريل 2011, 8:01 pm من طرف ronaflower

    » انشاء القسم الثانوى بالمدرسة
    الجمعة 08 أبريل 2011, 10:37 am من طرف gerges_labib

    » اللغة العربية
    الأربعاء 23 مارس 2011, 8:17 pm من طرف Ossama

    » انشطة متنوعة لرياض الاطفال
    الجمعة 18 مارس 2011, 12:20 am من طرف Mr. Magdy

    » استطلاع رأي
    الجمعة 18 مارس 2011, 12:18 am من طرف Mr. Magdy

    » مراجعه على الوحده الاولى حتى الوحده الرابعه الى KG 1 -E
    السبت 12 مارس 2011, 8:51 pm من طرف Ossama

    » لغة عربية -التيرم الثانى
    الأربعاء 09 مارس 2011, 6:06 pm من طرف maxfilli

    أهلاً و مرحباً بكم
    الأحد 16 أغسطس 2009, 5:03 pm من طرف Ossama
    Welcome in St. Vincent De Paul Alexandria , Egypt Tel : (203)3927957

    تعاليق: 0
    احصائيات
    هذا المنتدى يتوفر على 835 عُضو.
    آخر عُضو مُسجل هو tota فمرحباً به.

    أعضاؤنا قدموا 1426 مساهمة في هذا المنتدى في 395 موضوع
    تصويت
    هل ترغب فى عودة الدراسة جزئياً
    نعم
    36%
     36% [ 14 ]
    لا
    64%
     64% [ 25 ]
    مجموع عدد الأصوات : 39
    تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية
    تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية slashdot  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية yahoo  

    قم بحفض و مشاطرة الرابط Ecole Saint Vincent De Paul على موقع حفض الصفحات

    شاطر | 
     

     Global warming

    اذهب الى الأسفل 
    كاتب الموضوعرسالة
    Mr. Magdy
    عضو 5 نجوم
    عضو 5 نجوم
    avatar

    عدد المساهمات : 539
    تاريخ التسجيل : 21/09/2009

    مُساهمةموضوع: Global warming   السبت 10 أبريل 2010, 10:53 am

    Global warming


    Global warming is the increase of the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]'s [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] since the mid-[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. Global warming may become a problem for the world and has already been linked to floods and other types of storms.

    Today, the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] of the world is about a half a degree [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] warmer than it was two hundred years ago. Many people want to know why the Earth's [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] is changing. Most say that the changes are caused by people (by [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], for example). Some say the change is not the fault of humans.

    The [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] temperature at the surface of the Earth has gone up by 0.6 Celsius since the late 19th century[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. There are several [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (ways) which try to explain this increase. Most scientists think that the warming of the last 50 years is [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] increases in the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] caused by human-generated [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (CO2). A few think that changes are because of differences in the amount of heat from the sun and other natural causes.

    A "theory" in science is not just an idea. It is a proposed answer which has been tested and agreed on by many scientists, yet has not been confirmed as a actual objective of existence, and is in debate. Climate theories are hard to test because they usually depend on computer models, which are themselves theories. Today, most climatologists agree that the theory of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] has survived challenges and testing against data from many sources. Anthropogenic global warming is a better "fit" to what scientists see in the data.

    [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] show that temperatures will probably increase by between 1.4 °C and 5.8 °C from 1990 to 2100 [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. Much of the uncertainty in this increase is from not knowing how much CO2 and other greenhouse gasses cars, factories and other polluters will put into the air. There is also some doubt in some details of the climate models. [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] predict that even if levels of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] were to stay the same, the temperature would still increase by 0.5 °C over the next one hundred years. This is because of the gasses that people have already put into the atmosphere.

    Although talk about global warming is often about temperature, global warming may cause changes in other things as well, including the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], storms and other weather patterns. These may affect human activity via floods, droughts, heat waves, changes to farm productivity, etc. These changes will most likely also affect crops, animals and insects.

    A recent UN report indicates livestock generate more greenhouse gases around the world than the transport.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] A senior UN official and co-author of the report Henning Steinfeld said "Livestock are one of the most significant contributors to today's most serious environmental problems."[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]





    Greenhouse effect

    The greenhouse effect is caused by an [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] containing gases that absorb and emit [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. Greenhouse gases trap heat within the surface-troposphere system, causing heating at the surface of the planet or moon. This mechanism is fundamentally different from that of an actual [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], which works by isolating warm air inside the structure so that heat is not lost by [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. The greenhouse effect was discovered by [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in 1824, first reliably experimented on by [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in 1858, and first reported quantitatively by [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in 1896.

    The [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] temperature of the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] is 5.5 °[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. Since the Earth reflects about 28% of incoming sunlight, in the absence of the greenhouse effect the planet's mean temperature would be far lower - about -18 or -19 °C instead of the much higher current mean temperature, about 14 °C.

    [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], a recent warming of the Earth's surface and lower atmosphere, is believed to be the result of a strengthening of the greenhouse effect mostly due to human-produced increases in atmospheric [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].

    Basic mechanism

    The Earth receives energy from the Sun mostly in the form of visible light and nearby wavelengths, largely in the range 0.2 - 4 μm, corresponding to the Sun's radiative temperature of 6,000 K.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] About 50% of the sun's energy is absorbed at the Earth's surface and the rest is reflected or absorbed by the atmosphere. The absorbed energy warms the surface. Simple presentations of the greenhouse effect, such as the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], show this heat being lost as thermal radiation. The reality is more complex: the atmosphere near the surface is largely opaque to thermal radiation (with important exceptions for "window" bands), and most heat loss from the surface is by [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] transport. Radiative energy losses become increasingly important higher in the atmosphere largely because of the decreasing concentration of water vapor, an important greenhouse gas. It is more realistic to think of the greenhouse effect as applying to a "surface" in the mid-[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], which is effectively coupled to the surface by a [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].

    Within the region where radiative effects are important the description given by the idealized greenhouse model becomes realistic: The surface of the Earth, warmed to a temperature around 255 K, radiates long-wavelength, infra-red heat in the range 4 - 100 μm.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] At these wavelengths, greenhouse gasses that were largely transparent to incoming solar radiation are more absorbent.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] Each layer of atmosphere with greenhouses gases absorbs some of the heat being radiated upwards from lower layers. In order to maintain its own equilibrium, it re-radiates the absorbed heat in all directions, both upwards and downwards. This results in more warmth below, while still radiating enough heat back out into deep space from the upper layers to maintain overall [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. Increasing the concentration of the gases increases the amount of absorption and re-radiation, and thereby further warms the layers and ultimately the surface below.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

    Role in climate change

    Strengthening of the greenhouse effect through human activities is known as the enhanced (or [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]) greenhouse effect.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] This increase in [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] from human activity is attributable mainly to increased atmospheric carbon dioxide levels.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

    CO2 is produced by fossil fuel burning and other activities such as cement production and tropical deforestation.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] Measurements of CO2 from the Mauna Loa observatory show that concentrations have increased from about 313 ppm [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in 1960 to about 389 ppm in 2010. The current observed amount of CO2 exceeds the geological record maxima (~300 ppm) from ice core data.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] The effect of combustion-produced carbon dioxide on the global climate, a special case of the greenhouse effect first described in 1896 by [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], has also been called the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].

    Because it is a greenhouse gas, elevated CO2 levels contribute to additional [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in the atmosphere, which produce net warming. According to the latest Assessment Report from the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], "most of the observed increase in globally averaged temperatures since the mid-20th century is very likely due to the observed increase in anthropogenic greenhouse gas concentrations".[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

    Over the past 800,000 years,[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] shows unambiguously that carbon dioxide has varied from values as low as 180 parts per million (ppm) to the pre-industrial level of 270ppm.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] consider variations in carbon dioxide to be a fundamental factor in controlling climate variations over this time scale.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

    Bodies other than Earth

    In our solar system, [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], and the moon [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] also exhibit greenhouse effects.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] Titan has an [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], in that its atmosphere absorbs solar radiation but is relatively transparent to infrared radiation. [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] also exhibits behavior similar to the anti-greenhouse effect.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

    A runaway greenhouse effect occurs if [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] lead to the evaporation of all greenhouse gases into the atmosphere.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] A runaway greenhouse effect involving carbon dioxide and water vapor is thought to have occurred on [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



    Aerosols and soot

    [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], a gradual reduction in the amount of global direct [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] at the Earth's surface, has partially counteracted global warming from 1960 to the present.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] The main cause of this dimming is [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] produced by volcanoes and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. These aerosols exert a cooling effect by increasing the reflection of incoming sunlight. [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and colleagues have proposed that the effects of the products of fossil fuel combustion—CO2 and aerosols—have largely offset one another in recent decades, so that net warming has been driven mainly by non-CO2 greenhouse gases.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

    In addition to their direct effect by scattering and absorbing solar radiation, aerosols have indirect effects on the radiation budget.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] Sulfate aerosols act as [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and thus lead to clouds that have more and smaller cloud droplets. These clouds [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] more efficiently than clouds with fewer and larger droplets.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] This effect also causes droplets to be of more uniform size, which reduces [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and makes the cloud more reflective to incoming sunlight.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

    [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] may cool or warm, depending on whether it is airborne or deposited. Atmospheric [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] aerosols directly absorb solar radiation, which heats the atmosphere and cools the surface. In isolated areas with high soot production, such as rural India, as much as 50% of surface warming due to greenhouse gases may be masked by [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] When deposited, especially on glaciers or on ice in arctic regions, the lower surface [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] can also directly heat the surface.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] The influences of aerosols, including black carbon, are most pronounced in the tropics and sub-tropics, particularly in Asia, while the effects of greenhouse gases are dominant in the extratropics and southern hemisphere.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

    Climate models

    The main tools for projecting future climate changes are [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] based on physical principles including [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. Although they attempt to include as many processes as possible, simplifications of the actual climate system are inevitable because of the constraints of available computer power and limitations in knowledge of the climate system. All modern climate models are in fact combinations of models for different parts of the Earth. These include an atmospheric model for air movement, temperature, clouds, and other atmospheric properties; an ocean model that predicts temperature, [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], and circulation of ocean waters; models for ice cover on land and sea; and a model of heat and moisture transfer from soil and vegetation to the atmosphere. Some models also include treatments of chemical and biological processes.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] Warming due to increasing levels of greenhouse gases is not an assumption of the models; rather, it is an end result from the interaction of greenhouse gases with radiative transfer and other physical processes.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] Although much of the variation in model outcomes depends on the greenhouse gas emissions used as inputs, the temperature effect of a specific greenhouse gas concentration ([ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]) varies depending on the model used. The representation of clouds is one of the main sources of uncertainty in present-generation models.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

    Global climate model projections of future climate most often have used estimates of greenhouse gas emissions from the IPCC [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (SRES). In addition to human-caused emissions, some models also include a simulation of the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]; this generally shows a positive feedback, though this response is uncertain. Some observational studies also show a positive feedback.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] Including uncertainties in future greenhouse gas concentrations and climate sensitivity, the IPCC anticipates a warming of 1.1 °C to 6.4 °C (2.0 °F to 11.5 °F) by the end of the 21st century, relative to 1980–1999.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

    Models are also used to help investigate the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] by comparing the observed changes to those that the models project from various natural and human-derived causes. Although these models do not unambiguously attribute the warming that occurred from approximately 1910 to 1945 to either natural variation or human effects, they do indicate that the warming since 1970 is dominated by man-made greenhouse gas emissions.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

    The physical realism of models is tested by examining their ability to simulate current or past climates.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] Current climate models produce a good match to observations of global temperature changes over the last century, but do not simulate all aspects of climate.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] Not all [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] are accurately predicted by the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] used by the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. For example, observed [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] has been faster than that predicted.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
    الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
    http://mrmag.forumotion.com
     
    Global warming
    الرجوع الى أعلى الصفحة 
    صفحة 1 من اصل 1
     مواضيع مماثلة
    -
    » لعبة فلسطين Global Conflicts Palestine على رابطين

    صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
     :: القسم العــــــــــــــــــــــــام :: تعليمات المنتدي :: موضوعات 2009/2010-
    انتقل الى: