مرحباً بكم فى منتديات مدرسة سان فنسان .. إذا كنت عضواً مسجلاً لدينا يرجى الضغط على دخول ، للدخول بحسابك .. إذا كنت ضيفاً يسعدنا انضمامك للمنتدي عن طريق الضغط على تسجيل للحصول على عضوية ، و الأستفادة القصوى من خدماتنا .. SVP


منتدي طلبة و طالبات و أعضاء هيئة التدريس و أولياء أمور : Saint Vincent De Paul - Abe El Derdaa
 
دخولبحـثالتسجيلالرئيسية
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» Sciences physiques
الأحد 11 سبتمبر 2011, 12:41 pm من طرف sarah_saso

» ليلة أمتحان الكمبيوتر للصف الثالث الإعدادى ( التيرم الثانى للعام السايق 2010 )
الخميس 19 مايو 2011, 5:17 pm من طرف 22

» ايام الاسبوع بالانجليزيه طريقه سهله
الجمعة 08 أبريل 2011, 8:01 pm من طرف ronaflower

» انشاء القسم الثانوى بالمدرسة
الجمعة 08 أبريل 2011, 10:37 am من طرف gerges_labib

» اللغة العربية
الأربعاء 23 مارس 2011, 8:17 pm من طرف Ossama

» انشطة متنوعة لرياض الاطفال
الجمعة 18 مارس 2011, 12:20 am من طرف Mr. Magdy

» استطلاع رأي
الجمعة 18 مارس 2011, 12:18 am من طرف Mr. Magdy

» مراجعه على الوحده الاولى حتى الوحده الرابعه الى KG 1 -E
السبت 12 مارس 2011, 8:51 pm من طرف Ossama

» لغة عربية -التيرم الثانى
الأربعاء 09 مارس 2011, 6:06 pm من طرف maxfilli

أهلاً و مرحباً بكم
الأحد 16 أغسطس 2009, 5:03 pm من طرف Ossama
Welcome in St. Vincent De Paul Alexandria , Egypt Tel : (203)3927957

تعاليق: 0
احصائيات
هذا المنتدى يتوفر على 835 عُضو.
آخر عُضو مُسجل هو tota فمرحباً به.

أعضاؤنا قدموا 1426 مساهمة في هذا المنتدى في 395 موضوع
تصويت
هل ترغب فى عودة الدراسة جزئياً
نعم
36%
 36% [ 14 ]
لا
64%
 64% [ 25 ]
مجموع عدد الأصوات : 39
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية slashdot  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية yahoo  

قم بحفض و مشاطرة الرابط Ecole Saint Vincent De Paul على موقع حفض الصفحات

شاطر | 
 

 David Copperfield: summary

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Mr. Magdy
عضو 5 نجوم
عضو 5 نجوم
avatar

عدد المساهمات : 539
تاريخ التسجيل : 21/09/2009

مُساهمةموضوع: David Copperfield: summary   السبت 14 نوفمبر 2009, 2:26 am

David Copperfield (novel)

David Copperfield or The Personal History, Adventures, Experience and Observation of David Copperfield the Younger of Blunderstone Rookery (which he never meant to publish on any account)[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] is a novel by [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], first published as a novel in 1850. Like all except five of his works, it originally appeared in serial form (published in monthly instalments) a year earlier. Many elements within the novel follow events in Dickens' own life, and it is probably the most [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] of all of his novels[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. In the preface to the 1867 Charles Dickens edition, he wrote, "… like many fond parents, I have in my heart of hearts a favourite child. And his name is David Copperfield."

Plot summary

The story deals with the life of David Copperfield from childhood to maturity. David is born in England in about 1820. David's father had died six months before he was born, and seven years later, his mother marries Mr [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. David is given good reason to dislike his stepfather and has similar feelings for Mr Murdstone's sister Jane, who moves into the house soon afterwards. Mr Murdstone thrashes David for falling behind with his studies. Following one of these thrashings, David bites him and is sent away to a boarding school, Salem House, with a ruthless headmaster, Mr. Creakle. Here he befriends [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and Tommy Traddles, both of whom he meets again later on.

David returns home for the holidays to find out that his mother has had a baby boy. Soon after David goes back to Salem House, his mother and her baby die and David has to return home immediately. Mr. Murdstone sends him to work in a factory in London, of which Murdstone is a joint owner. The grim reality of hand-to-mouth factory existence echoes Dickens' own travails in a blacking factory. His landlord, Wilkins Micawber, is sent to a debtor's prison (the King's Bench Prison) after going bankrupt, and is there for several months before being released and moving to Plymouth. David now has nobody left to care for him in London, and decides to run away.

He walks all the way from London to [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], to find his only known relative – his eccentric Aunt [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] – who agrees to bring him up, despite Mr Murdstone visiting in a bid to regain custody of David. David's aunt renames him 'Trotwood Copperfield', soon shortened to "Trot", and for the rest of the novel he is called by either name, depending on whether he is communicating with someone he has known for a long time, or someone he has only recently met.

The story follows David as he grows to adulthood, and is enlivened by the many well-known characters who enter, leave and re-enter his life. These include [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], his faithful former housekeeper for his mother, her family, and their orphaned niece [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] who lives with them and charms the young David. David's romantic but self-serving schoolfriend, Steerforth, seduces and dishonors Little Em'ly, triggering the novel's greatest tragedy; and his landlord's daughter and ideal "angel in the house," Agnes Wickfield, becomes his confidante. The two most familiar characters are David's sometime mentor, the constantly debt-ridden Mr. [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], and the devious and fraudulent clerk, [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], whose misdeeds are eventually discovered with Micawber's assistance. Micawber is painted as a sympathetic character, even as the author deplores his financial ineptitude; and Micawber, like Dickens's own father, is briefly imprisoned for insolvency.

In typical Dickens fashion, the major characters get some measure of what they deserve, and few narrative threads are left hanging. Dan Peggotty safely transports Little Em'ly to a new life in [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]; accompanying these two central characters are Mrs. Gummidge and the Micawbers. Everybody involved finally finds security and happiness in their new lives in Australia. David first marries the beautiful but naïve [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], but she dies after failing to recover from a miscarriage early in their marriage. David then does some soul-searching and eventually marries and finds true happiness with the sensible Agnes, who had secretly always loved him. They have several children, including a daughter named in honor of Betsey Trotwood.

Analysis

The story is told almost entirely from the point of view of the first person narrator, David Copperfield himself, and was the first Dickens novel to do so.

Critically, it is considered a [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], i.e., a novel of self-cultivation, and would be influential in the genre which included Dickens's own [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1861), [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]'s [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], published only two years prior, [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]'s [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]'s [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]'s [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]'s [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]'s [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] regarded Dickens as the best of all English novelists, and considered Copperfield to be his finest work, ranking the "Tempest" chapter (chapter 55, LV - the story of Ham and the storm and the shipwreck) the standard by which the world's great fiction should be judged. [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] remembered hiding under a small table as a boy to hear instalments read by his mother. [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] read it enthralled in a [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] prison camp. [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] called his first book [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] a "sheer imitation". James Joyce paid it reverence through parody in [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], who normally had little regard for Dickens, confessed the durability of this one novel, belonging to "the memories and myths of life". It was [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]'s favourite novel.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://mrmag.forumotion.com
 
David Copperfield: summary
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
 :: القسم العــــــــــــــــــــــــام :: تعليمات المنتدي :: موضوعات 2009/2010-
انتقل الى: